Navigând după terroir:Domeniile Dealu Mare Urlați (2)

Continuăm cu prezentarea vinurilor premium ale Domeniilor Urlați și anume gama Paganus ( Fetească Neagră și Cabernet Sauvignon) și cupajul Incantation. Ca și la postul precedent, informațiile și cuvintele sunt furnizate de Rareș Marinescu.

Gama Paganus

În martie 2010, odată cu relansarea firmei, s-a luat decizia unor schimbări radicale în sensul orientării către calitate. Prima operațiune care a fost facută a fost identificarea loturilor de vin existente în Cramă.
Au fost găsite două loturi de 10.000 litri din recolta 2007, unul de Cabernet și celălalt de Fetească Neagră. Ambele loturi erau extraordinare din punct de vedere calitativ.
În special la Fetească Neagră a fost o ambiție și în același timp o curiozitate personală. Aveam pentru prima oară ocazia, de când lucrez în domeniul vinurilor, sa fac o Fetească Neagră 100%, fără Merlot sau alte adaosuri. Eram extrem de curios să văd dacă într-adevar Feteasca Neagră nu are tipicitate de soi, așa cum a concluzionat presa de vin independentă. Rezultatul a fost că Feteasca Neagră Paganus corespunde perfect descrierilor din manual, iar concluzia este că descrierea din manual este corectă, singurul lucru care face ca diversele vinuri care se numesc Fetească Neagră să nu corespundă cu descrierea clasică, este cupajarea cu alte soiuri, și probabil este o cupajare în care Feteasca Neagră nu mai este majoritară.
O alta concluzie personală este aceea că acest obicei de a face Fetească Neagră în special din Merlot este justificat de faptul că Fetească Neagră pură nu este foarte comercială pentru gusturile consumatorului care se află la început pe scara ascendentă a cunoștintelor despre vin.
A fost utilizată o chipsuire foarte discretă a vinurilor, pentru a potența complexul aromatic și a aduce un plus de echilibru între alcool, aciditate și corpul vinului.

Conceptul Paganus a fost rezultatul încercărilor de a găsi un nume care să exprime cât mai bine cele două vinuri care erau foarte puternice, intruzive, neîmblânzite . . .

Incantation

Tot în martie 2010, în același context de mai sus, au fost achiziționate pentru prima dată în istoria firmei, baricuri, în care am pus, pentru a experimenta, diferite vinuri cu caracteristici excepționale din recolta 2008. Am folosit baricuri prăjite mediu și mediu +, și le-am încărcat cu Fetească Neagră, Merlot și Cabernet Sauvignon.
Am evaluat rezultatele periodic, iar în Octombrie 2010 am decis să scoatem vinurile din baricuri.
Baricurile fiind la prima utilizare vinurile trăseseră deja suficient și nu se justifică sa le lasam mai mult.
Conceptul Incantation era finalizat de mult, de aceea am încercat să vând acest concept către Carl Reh Winery pe vremea când lucram la ei ca Director General, dar D-na Rodica Capatina, administratorul firmei avea o altă viziune asupra imaginii produselor de la Crama Oprișor ,optând pentru conceptele din gamele Călauza, Jderul, Erotikon, care au fost considerate de domnia sa mai bune pentru publicul consumator de vin.
Spre diferență de Paganus, unde numele vinului a fost căutat astfel încât să se potrivească cu vinul, la Incantation am căutat să asamblăm un vin care să se potrivească cu conceptul Incantation, adică un vin sublim, ca o invocație spirituală, un vin suprem, memorabil, care interacționează cu cel care îl consumă spre a înălța natura umană la nivel spiritual.
Am gasit două formule de cupaj, una care avea ca rezultat un vin foarte bun, și din care ar fi ieșit 5500 de sticle, și a 2-a care avea ca rezultat un vin excepțional, dar o cantiatate de 2000 sticle.
Am ales opțiunea a doua, folosind în majoritate Fetească Neagră, apoi Merlot și Cabernet.
Consider că Incantation își va exprima cu adevărat potențialul la sfârșitul anului 2011 (la 14 luni după îmbuteliere) și că el va crește în continuare cel puțin 5 ani în sticlă, dacă este păstrat corespunzător.

Restul vinurilor din baricuri au fost folosite pentru a ridica nivelul vinurilor nostre din Gama pemium pentru Hypermarket, Romanian Wine – Urlați, și pentru producerea unui nou cupaj mai accesibil ca preț, un cupaj care va fi lansat în următoarea lună ca vin dedicat HoReca.

Leave a Reply

Your email address will not be published.